You follow I follow

Saturday, 7 May 2016

KuihMuih Lama Beka dan Bengkang Tumis

Assalamualaikum,

Mula tahu kewujudan kuih ni masa jaga mak yang warded di HSB, bila mak cerita teringin nak makan kuih-kuih dulu dulu.. katanya sekarang tak pernah jumpa kat mana. Kata mak nama kuih tu kuih Beka..mak cerima kuih ti macam kuih tepung bungkus cuba beza kuih beka ni ada rasa lemak dan manis.. kmal cuba tya cara nak buat mcmana.. mak pun beritahu la cara buat kuih ni lebih kurang.. balik kmal cuba google.. jumpa juga step by step kat satu blog..beza kuih ni di panggang mcm puput udang,.bukan kukus mcm kuih tepung talam, 

Esok tu terus cuba buat..jadi ke tak buat juga la dan bawa bagi mak rasa.. katanya.. lebih kurang la.. cuba kuih yang kmal buat ni kenyal sikit.. lain kali kena buat bg lembut2 mcm kuih tepung bungkus.  

Ini rupanya kuih Beka





Ini yang kmal jumpa masa goggle..


Bila teragin lebih kmal buat juga Bengkang Tumis


Jumpa macam-macam rasa dan resepi..




No comments:

Post a Comment