You follow I follow

Wednesday, 1 May 2013

CUBAAN PERTAMA ... KACANG POOL

Assalamualaikum,

Hemm.. rasanya dah lama mengidam nak makan makanan orang johor ni..
tgk google byk pulak resepi... kebetulan nak satukan kacang pool ni dengan
homemade roti banggali buatan sendiri... tapi tiba masa nak buat..cari satu
Asetar tak jumpa.. kacang poul jenama Kimball... sampai dah hilang 
semangat nak buat... kebetulan pergi Giant A.Setar nak beli buah2 untuk tempahan
pavlova.. tiba2 ternampak banyak kacang foul.. apa lagi terus ambik 2 tin dulu..
ingat.. nnt2 ble pi beli lain.. lusa kmal pergi dah habis...  nasib ada yg ambik baruni..

Rajinkan diri buat roti dan bun untuk anak-anak .. pagi esok tu.. bersarapan lah
kmal dengan puashati.... sbb dapat buat sendiri kacang pool.. memang sedap.. 
sampai malam kami asyik duk ulang makan...

Macamana orang Johor.. jadi tak orang Alor Setar buat.. yang tak tahan tengok .. telor goyang tuu 



Nampak tak... tuu.. roti tu.. buat sendiri tau.. ingat nak buat roti loaf/sandwish tp tak dak pan ..


resepi... google je.. tak ingat dari blog mana.. tkasih utk tuan punya blog..






 Macam bicerita diatas.. kita ulang tayang kacang pool ni sampai malam.. cuba tambah menu roti bun dan roti canai telor je..

No comments:

Post a Comment