You follow I follow

Wednesday, 19 June 2013

Tanamsendiri - Kailan

Assalamualaikum,

Kali ni nak update tentang anak-anak angkat yang kat laman depan rumah
Salah satu yang sedang membesar.. KAILAN.

Ini kailan depan laman rumah ada dlm 5 pasu .. tapi yg dah boleh tuai ada dlm
2 pasu ja.. yang lain tunggu giliran..


Mari lihat perkembangan Kailan.. masa semai ni ada Sawi dan Kangkung jugak.


Ini rasanya dalam 2 minggu, bekas nak tanam tak byk sbb nak guna utk sawi dan kangkung
yang tunggu giliran untuk dialih ke dalam bekas jugak,pembesaran serentak pulak.. jadi
lebihan cambahan tu kmal masukkan dlm Omellet.. ada gambar kat bawah tu..


Dalam Omellet ni ada lebihan cambahan kailan, Sawi dan Salad Cina.

Ini dah sebulan ..

Rasa kmal la.. mungkin sbb pertama kali nak cuba tanam sendiri, memang tak tahu masa
yangbetul tempoh matang boleh dituai.. ini rasanya dlm tempoh dekat 2 bulan tnm.. bru
semalam kmal ambik Kailan dan Sawi yang dah besar tu buat sayur dalam macaroni sup.
Kmalambik ja yg besar ja.. tak tuai seluruh pokok kailan tu.. sbb En. Iskandar dri tanam
sendiri selalu kata ambik yg matang ja.. nnt kailan akan tumbuh lagi..

Nak  tengok kmal buat apa dengan kailan dan sawi.. tgk bawah sekali..



 Macaroni sup yang mewah dengan sayur kailan, sawi tanam sendiri... manis kailan ni.

2 comments: