You follow I follow

Wednesday, 5 June 2013

Tuna Scrembled Egg


Assalamualaikum,

Hari ni Negeri Kedah cuti Sempena Israk Mikraj.. Pagi ni buat sarapan
ala kadar apa yang ada ja dalam stok kat dapur ni.. 
Tgk punya tengok apa yang ada. jumpa kacang panggang, tuna mayo,
ada roti dan telor... maka jadi la.. sarapan pagi ni .. Diberi nama  Tuna
Scrembled Egg,  wahh macam masterchef pulak. Jadi la kan.. anak2 
suka ala ala western macam ni.. kesian cuti sek kali ni duk rumah ja..
ayah sibuk dan outstation.. dgn masalah lain lagi, tak dapat mama dan 
ayah bawa gi holiday.. sabar ye anak2, nnt ada rezeki ada masa kita 
holiday ye..

Ok lah nak tunjuk sarapan pagi ni.. kejab je licin... kena pulak dgn nescafe.

Tuna Scrembled Egg



Masa buat Scrembled ni duk terbayang nak tabur daun bawang tanam sendiri yg duk
melentuk tunggu di tuai.. sukanya.. ambil gunting keluar ke my garden sekangkang
kera tu.. tgk mana daun yg dah besar sikit.. gunting.. kmal tak tuai sekali pokok..
gunting ja.. nnt daun bawang tu akan tumbuh balik.. ni le garden sekangkang kera tu




Ni pokok daun bawang kmal.. ada sepasu je.. nnt nak ke tesco cari bwg yg dah ada tunas
pokok.. tanam mcm ni cepat sikit dapat hasilnya.. seminggu lebih dah boleh tuai daun 
bawang.







Makam dengan taburan daun bawang ni.. lengkap lah Scrembled Egg Kmal..






No comments:

Post a Comment